lördag 6 februari 2010

Jag är inte van...

... att få ont i armarna när jag tränar. 3x5km stakintervaller på förmiddagen. På eftermiddagen satsade jag på lite mer kuperat så att det blir mycket diagonalåkning samt diagonal med kick, kunde inte låta bli att köra 4x2,5min uppför en lagom tuff backe så att jag kunde öva på att "åka stort" vid hög ansträning. 4 timmar har jag i alla fall hållit på och stånkat runt i spåren idag och hoppas på något liknande imorgon innan hemfärd... Ska det vara, så ska det vara :-)

I princip alla känner till att man aldrig ska "köra sista åket", så även jag. Idag valde jag dock att trotsa denna visdom och fick betala med en skidspets. När jag kom till hotellet på slutet av dagens sista pass fick jag snilleblixten att åka någon kilometer till, eftersom jag då kunde öva på skarp kurvtagning i hög fart stående i spåren, något som jag anser att jag är oproportionerligt dålig på. Jag verkar fortfarande vara kass eftersom jag trillade i min tänkta träningskurva och bröt höger skidpets. Jag går hårt åt materialet just nu, men så länge jag inte själv går sönder är det skitsamma, jag vill pressa gränserna för att utvecklas som skidåkare!

5 kommentarer:

  1. Sällskapsresan.... stora svängen Hökarängen....;-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas det var träningsskidorna som blev utsatta för tortyr.

    "diagonal med kick" ?!? Kan det måhända vara stakning med frånskjut du menar...? ;-P

    Fortsätt att utmana gränserna; det är kul att följa dina äventyr och framsteg!

    SvaraRadera
  3. Emma>>> Dessvärre var det en Madshus Nanosonic som gick av :-(

    Tur att du rättar mig, det är såklart stakning med frånskjut jag menar. Har inte fått in termerna riktigt. Inför Hornbergsloppet skulle jag t.ex. illustrera för Christer Lindström att jag inte fått in tekniken i dialgonalåkningen... "nä, det ser jag" sa han "du kör ju passgång" :-)

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är lika duktig som Holländaren som körde av mina Fischer RCS carbon tip...

    SvaraRadera
  5. Jo, jag lärde ju mig allt som skidåkning när jag bodde i Holland ;-)

    SvaraRadera