lördag 8 maj 2010

Tufft resschema

De närmaste veckorna blir rätt intensiva för min del. Mycket trevligt ska ske och, efter rätt rigorös planerings- och förberedelsearbete de senaste dagarna, tror jag att jag har "koll på läget" :-)

Så här ser resschemat ut:

11-19/5 JoFre Sports träningsläger i Benicassim
20-24/5 MTB-landslaget på världscupen i Offenburg
25-27/5 Träff med alla förbundskaptener för olympiska sommaridrotter i Karlskrona

Helgen innan världscupen i Offenburg ska MTB-landslaget ska även köra en bundesliga i Heubach, där min ställföreträdare är Marcus Johansson. Med som massör är Ida Klockervold och mekaniker är Jonas Lundberg. Imorgon tar jag ut de sista cyklisterna i den nio åkare starka truppen till Tyskland. Det är första gången jag ska göra en landslagsuttagning, så det känns lite nervöst, eftersom hur man än vänder och vrider på det så är det några som kommer bli besvikna :-(

3 kommentarer:

  1. Verkligen fullspäckat men låter kul. Seriöst med formtoppningsläger inför Vätternrundan. Med dig som tränare lär de köra fort sen.

    Lycka till imorrn med uttagningen, lär bli bra.

    SvaraRadera
  2. Ja uttagningen gick la så där kam man väl säga...
    Man kan väl vara på plats när det är OBS tävling i Hjo och Tidaholm, så man du prata med de aktiva som du inte känner så bra. Det är en väldigt stor del i att ta ut en trupp. En resultatlista säger mera om man är på plats.
    Ta det mera allvarligare nästa gång!!

    SvaraRadera
  3. Andreas>>> Dessvärre är min tjänst som förbundskapten bara på 25%, så det finns helt enkelt inte tid att vara på plats ute på fler tävlingar än SM och landslagsuppdragen. Tråkigt, men sådana är förutsättningarna... Å andra sidan så pratade jag med ganska många "opartiska" personer som var på plats och har även haft kontakt med de åkare som inte blev uttagna (men som ändå var snubblande nära).

    SvaraRadera