onsdag 30 juni 2010

Koll på grejerna...

Som förbundskapten för mountainbike har jag inte bara cross country och långlopp, som jag själv främst har pysslat med, att ta hand om, utan även downhill och 4X.

Sverige är väl ingen direkt stormakt i dessa discipliner heller. Men med tanke på att nästan hela svensk eliten består av killar födda på 90-talet så kan man ju lugnt säga att framtiden ligger för oss. Jag har de senaste dagarna roddat en hel del i utförsåkningsrelaterade saker med landslaget. EM i downhill går i norska Hafjell 4-7 augisti och sen kommer vi ha ett läger i Åre dagarna efteråt, där även 4X-killarna kommer vara med. Ska bli väldigt roligt att få förkovra sig lite i den här delen av sporten igen efter en längre tids frånvaro... sist jag körde en downhilltävling var 1995 :-)

Snubblade på det här klippet nu ikväll och det innehåller bildbevis på två av våra svenska åkares skicklighet. Kika från 3:50min in i klippet om ni bara vill se de svenska pöjkarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar