söndag 14 juni 2009

Favorit i repris

Idag har jag gjort två olika saker för andra gången i mitt liv och båda gångerna insåg jag att jag borde göra det oftare. Vad kan det vara?

1) För ganska exakt två år sedan körde jag pace bakom lillasyster Ninni på EU-moppe. Idag var det dags igen, men denna gång bakom pappa på han Sachs MadAss.


Det är bara att konstatera att även jag är så korkad (eller var det smart) att jag behöver något att jaga för att ta i på träning. Upplevde inte jag körde så våldsamt hårt, men mitt SRM, krampen i mina vader samt koman jag hamnade i efteråt antydde något annat.

2) Annandag jul var jag på väg hem till Falun efter julfirande med familjen i Uppsala. Passerade Dragon Gate i Älvkarleby och fick för mig att spontant åka in och kolla vad det egentligen är kineserna håller på med där inne. Blev glatt överraskad att det var öppet och att man kunde få 1 timmes kinesisk fotmassage för 200kr. Taget! En timme blev 80 minuter och innehöll fotbad samt massage av ben, rygg och nacke.


Idag när jag passerade blev det först en asiatisk buffé följt av fotmassage. Dessvärre hade priset ökat med 50% och dagens massör höll sig inom tidsramarna, men jag är nöjd ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar