tisdag 9 juni 2009

Nostalgitripp

I helgen tömmde min mor och hennes syskon ur morfar och mormors hus, eftersom de flyttat in till stan. Morfar hann ju dock bara bo i nya lägenheten någon vecka innan han var tvungen att läggas in på sjukhus. Fick en låda med grejer som mamma hade plockat ihop åt mig bland alla deras ägodelar. Bl.a. fanns det två bilder på mig från tiden då vi bodde i Charlotte, NC i slutet av 80-talet.

Minnen kom förstås genast flödande tillbaka. Bostadsområdet "Strawberry Hill". Skolorna Cotswold och Billingsville. Kompisar som Derek, Graham, Laureen och Owen. Grannparet Penn och Evelyn.

Vi besökte ju dessutom faktiskt över 30 delstater under våra resor med husbilen "Holken", så det var många intryck för en knappt 10-åring pöjk.

Jag får ursäkta klädseln med att det ändå var 1988 :-)

Min allra första MTB som sedemera fick följa med tillbaka till Sverige. Den blev dock aldrig använd i skogen, men däremot ägnade jag en sommar åt att åka på bakhjulet och hoppa i skateboardramper... färdigheter som jag numera effektivt förlorat :-)

2 kommentarer:

  1. Ser att du kör med stödstrumpor i tidig ålder;)

    SvaraRadera
  2. Coolt, visste inte att du bott där :)

    SvaraRadera