fredag 20 november 2009

Weehey... firmafest!

Till helgen är det dags för Cykelsveriges firmafest, Svenska Cykeldagarna. Gjorde sällskap med Långloppscupsgeneralen Lasse Strand ned till Jönköping och vi hade mycket att prata om, så resan ner gick i ett huj. Vem visste t.ex. att Lasse egentligen är träslöjdslärare...?

Den här tillställningen brukar vara ett fantastiskt tillfälle att umgås med människor under lite mer avspända förhållanden, folk jag i vanliga fall bara träffar när jag är iförd tights, är andfådd, har horn i pannan och en cykel mellan benen.

Den här gången har jag även en officiell funktion. Ska sköta Cykeltidningen Kadens monter tillsammans med deras prylbloggare Daniel Rytz. Hoppas dock kunna smita ifrån några gånger under helgen för att mingla lite och även gå på cykelförbundets elitträff där den engelska "mångidrottstränaren" Steve Benton ska föreläsa. Killen är tränare för racerförare, simmare, gymnaster och cyklister, och pysslar alltså med sådant som jag själv hoppas ägna mig åt efter cykelkarriären.

Nu ska jag och Daniel iväg och bygga ihop montern...

1 kommentar:

  1. "...när jag är iförd tights, är andfådd, har horn i pannan och en cykel mellan benen". Passar på vilken kinky-klubb som helst tycker jag det låter som.

    SvaraRadera