onsdag 20 juli 2011

Att säga att bloggen tappat...

... tempo är lite av en underdrift eftersom jag gått från ett inlägg ungefär var tredje dag till var tredje vecka. Anledningarna är tids- och inspirationsbrist samt dålig bloggdisciplin (får ev. kontakta någon expert på området för konsultation).

Nåväl, livet har inte varit så torftigt som bloggen kan antyda. Eller kan det vara så att när livet är sprudlande och intensivt som bloggen lider?

Efter denna bloggtorka så släpper jag nu ordentligt på fördämningarna och bjuder på en tillbakablick på den senaste månaden!

Först var jag i Kanada och USA för att stödja Alexandra Engen och Ann Berglund vid världscuptävlingarna där, som en del i Sveriges satsning inför OS i London nästa år. Till min stora glädje fanns det tid för lite trevliga "arbetspass" på Mont Sainte Annes grymma ledsystem :-)



Efter Mont Sainte Anne åkte vi ner till Windham och USA, lagom till 4th of July, som inte helt oväntat var ganska amerikanskt.



Runt Windham var det också ganska så fin cykling...



... vilket gjorde att jag blev så till mig att jag anmälde mig till en deltävling i cupen Root 66, som gick dagen efter XC-världscupen. Var ju 5 år sen jag körde ett XC sist, så det var lite ovant, men roligt att gasa lite.



Såg ett par intressanta lösningar för de som inte kan få med sig langningshjälp till tävlingarna. De kanske inte är så dumma de där jänkarna ändå?!?!?!?



Alexandra tyckte jag behövde lite mer sting i benen igen så jag fick lite lokalt godis av henne att smaska på medan jag kikade på DH-finalen.



På väg hem stannade vi till i New York och det blev så klart en cykeltur även här. Man kan inte direkt tro att nedanstående bilder alla är på eller inom 5km från Manhattan.









Väl hemma drog jag och syster Ängsås d.ä. nästan omgående ut på en lite kajaktur på sjön Ljugaren med övernattning i tält på Pussön för att fira hennes födelsedag.



Blev en rätt idyllisk tillställning med grill, månsken, nakenbad och pannkaksfrukost :-)







Därefter bar det av upp till Timrå för SM i downhill, som bjöd på spännande tävlingar.



Passade på att övernatta hos familjen Wieselblad, naturligtvis framförallt för att undersöka deras trainer setup i källaren... träningslokalen betraktades dock som skyddsobjekt så jag fick inte med mig någon bild därifrån ;-)

Dagen efter hemkomsten från Sündsvall kom familjen upp på besök. Syskonskaran förevigades och innan jag hann säga "mer tårta någon?" låg allt ute på Facebook... det är tydligen så vi umgås nu för tiden.



Nu är vi äntligen framme på dagens datum, som började med en cykeltur tillsammans med en kille som bevisligen cyklat ifrån nuvarande ledaren i Tour de France upp till Genting Highlands i Malaysia. Behöver väl inte tillägg att han krossade mig på dagens backintervaller...?



God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar