lördag 30 juli 2011

OS-banan

Idag har vi (jag, Magnus och Alexandra) tränat på OS-banan igen. Den är riktigt bra, utslagsgivande och blir bara roligare och roligare för varje varv man kör.

Vi passade även på att göra lite mätningar, testa olika spår och filma hela banan ett antal gånger. Hade hoppats kunna bjuda på lite video här ikväll, men hann tyvärr inte med att editera och ladda upp något :-/

Första gången jag såg banan kommer jag ihåg att jag tänkte att den såg löjligt tekniskt enkel och fysiskt lätt ut...



... men kan väl säga att den där videon inte riktigt gör banan rättvisa, eftersom jag inte kan påminna mig någon bana i Sverige som kommer i närheten av den svårighetsgrad som denna erbjuder, främst tekniskt men även fysiskt. Eller, egentligen är det kanske inte alltid så tekniskt svårt nerför, utan det är mest lite läskigt och det var ett antal partier som krävde en del inspektion till fots, iakttagande av andra som provade (och lyckades/misslyckades) och samlande av mod innan man gav sig på. Det är banne mig brant uppför eller brant utför med stenkistor, drops eller berms hela tiden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar