tisdag 3 augusti 2010

Damjunior?

Idag har jag haft teknikträning med en adept på Borlänge gokartbana. Vi gick igenom grunderna i kurvtagning och allehanda övningar för trampteknik och allmän cykelkontroll. Hon kör i damjuniorklassen på landsväg och i början gick det rätt "kryckigt", men på slutet hade jag jämnt skägg att hänga med i svängarna runt banan :-)

Innan jag började med cykling höll jag på med gokart ett antal år och senast jag körde på den gamla gokartbanan i Borlänge var nog under min sista tävlingssäsong 1993...



Därefter har dagen mest ägnats åt att packa och fixa inför downhill EM i norska Hafjell dit vi åker imorgon. Jag fick dock lite tid över på kvällningen och fick då snilleblixten att åka upp på Lugnet och köra några varv på banan som jag tvingade XC-landslaget köra träningstävling på för två veckor sen. Beroende på klass körde de då 3, 4 eller 5 varv. Idag körde jag 3 varv och var helt slut. 3 varv var även vad damjuniorerna då genomförde utan minsta klagomål... jag ville ge upp efter två!

1 kommentar: