söndag 15 augusti 2010

Dagens Fredrik #6

Dagens Fredrik #6 är ett faktum!

... och ännu en gång är min bil "Grönwald" huvudrollsinnehavare. Eftersom han varit inblandad i 5 av 6 fadäser så funderar jag på att renodla och från och med nu BARA med honom som tema och kalla det "Dagens Grönwald".

När jag kom hem från CykelVasan igår var jag vääääldigt trött och körde fram nära porten för att slippa bära all utrustning så långt (det är max 200m från min parkeringsplats). Idag har jag varit och kört sista etappen av Cykelcity Gran Fondo Tour och när jag kom hem därifrån upptäcker jag att stackars Grönwald står kvar vid bommen in till området. Olåst dessutom! Inte nog med det, mina grannar ska flytta idag och har undrat vad det är för kronpucko som parkerat så att ingen kan komma ut eller in från gården. Som ni ser på vindrutan så hade jag fått min rättmätiga bestraffning redan. Jorå, så att...



Grönwald står i vägen...

5 kommentarer:

  1. Mountainbikecykel är väl ingen sport, utan det är ju endast en hobby som skidåkare håller på med på sommaren !!!!! Detta kan man i alla fall tro om man tittar på de inslag som visas i SVT’s Sportspegel eller Sportnytt. Alla inslag som jag sett om MTB de senaste 10 åren, Finnmarksturen och nu Cykelvasan, då är main-fokus på en skidåkare, Gunde Svan, Staffan Larsson, Tynell, eller någon annan ”glidare”. Jag hoppas att detta är något som även Svenska Cykelförbundet vill göra något åt, eller vad tycker du Förbundskapten Fredrik Ericsson ? (eller kanske är det som vanligt med SCF, dom visade i alla fall en cykel i rutan, och det är vi nöjda med)

    SvaraRadera
  2. Lance fortsätter:

    SVT hemidan citat "Hygglig träning för Tynell Vasaloppets nio mil på cykel" är det verkligen det som SCF vill att SVT skall rapportera om från Cykelvasan. När ändå ett SVT team tar sig till dalarna för detta, så presterar dom verkligen på topp. Det är ju über-patetiskt ! ! ! !

    SvaraRadera
  3. *asg* Det var den bästa hitintills! :D

    SvaraRadera
  4. Fredrik, jag utgår ifrån att du reagerade på SVT´s inslag om Cykekvasan. Till och med jag som bara tittar på utövande cyklister blev chockad.
    Nån #¤!! ordning får det väl ändå vara!!!

    SvaraRadera
  5. Men att grannarna och de berörda in flyttade på bilen då? Den var ju upplåst. Precis som på Cypern då man lämnar bilen olåst med nycklarna i så att den går att flytta om den är i vägen. Norslund är ju lite mer internationellt så det borde de ju fattat....

    Hur dryg blev bötern

    SvaraRadera