söndag 1 augusti 2010

VM-uttagning

Sen jag kom hem från mini-semestern nere i Uppsala och Stockholm har det mest blivit jobb. Dels i form av småfix med toppfysik men mest förberedelser inför MTB VM och idag var sista dagen för uttagning. Det är otroligt vad jobbigt det är med laguttagningar, eftersom man vet hur mycket det betyder för de som krigar om platserna. Har ringt några under kvällen, men kommer att ringa övriga som ska med imorgon och även några av de som inte blir uttagna.

Anledningen till att jag inte hade tid att ringa alla ikväll är för att jag och syster Ängsås d.ä. var och kikade på filmen Inception. Hade höga förväntningar som helt klart infriades, vilket gör den till en uppenbar 4:a. Det var även skönt att komma ifrån nojjandet kring VM-uttagningarna en stund. Jag var inte 100% säker på några av besluten, men efter att ha rensat hjärnan i biomörkret en stund känns allt klart!



Förresten går ju VM borta på andra sidan Atlanten i år, vilket gör Glennmark, Eriksson och Strömsedts gamla slagdänga högaktuell igen. Fast det är förstås, årets VM går i Kanada och låten heter "Gräva guld i USA"... men skit samma, jag gillar den ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar