söndag 21 augusti 2011

Ta med regnbågen till mig

Senaste veckan har varit ganska intensiv med framförallt förberedelser inför MTB VM i schweiziska Champèry, som går 29 augusti till 4 september. Vi blir totalt 12 cyklister och 8 ledare som ger oss av ner till Portes du Soleil. VM är inte bara är årets tävlingsmässiga höjdpunkt utan går i ett ultravackert område... så tror jag de flesta ser fram emot resan :-)



Men som sig bör när man är idrottsnörd in i själen så har jag naturligtvis lyckats hitta lite tid för ett par träningspass också. Cyklade lite gamla klassiska samt nybyggda MTB-slingor kring Lugnet med Per Hagdahl (Falu Stigcyklister), Lisa Ström samt Kalle Bern och Luca Mara från Kadens i tisdags (missa inte det reportaget som kommer i den där svenska cykelblaskan). Dagen efter blev en timme terränglöpning som kröntes med en uppfriskande fotvrickning på hemvägen som gjorde att min laterala malleol (a.k.a. min fotknöl) såg ut som en tennisboll senare på kvällen. Dessutom lyckades löjtnant Berggren lura ut mig på ett diaboliskt pass med backintervaller i fredags kväll som resulterade i sådär "härligt" darriga ben...

I torsdags kväll gjorde jag mitt bästa för att koncentrera mig på att jobba men det var inte det lättaste när det var konsert i vardagsrummet, där delar av musikensemblen "Harva med Doris" satt och musicerade för fulla muggar...



... och jag kunde inte låta bli att rycka ut med en mikrofon of spela in en liten snutt. Det blev Pernilla Anderssons "Bring me the rainbow" :-)

Bring me the rainowbow by Harva med Doris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar