onsdag 13 oktober 2010

Himlen runt hörnet

Igår var ju ut och tog ett lunchpass löpning. Sprang ut till Källviksbacken, Faluns mindre kända skidanläggning. Det är riktigt fin terräng där borta, med hyfsat mycket höjdmeter och massvis med fina stigar. Det är faktiskt lite av en ny upptäckt för mig eftersom jag nästa aldrig är där och springer eller cyklar, trots att jag bara bor ett par kilometer bort. Exempelvis finns det en "North Shore"-bana mitt ute i skogen och flera nedfarter som jag måste testa med hojen. Rekade även en XC-bana som jag tror lätt skulle kunna hålla internationell klass om man jobbade lite med den...

Nu är det ungefär ett år sedan både min morfar och mormor dog inom loppet av knappt två månader. Här om dagen var jag hos guldsmeden och hämtade en förlovningsring jag ärvt efter morfar. Jag var tvungen att krympa den till min storlek eftersom morfar var ju en kraftkarl av den gamla skolan och den här ringen som suttit på hans ringfinger satt riktigt löst t.o.m. på mina tummar. Det blev i alla fall jättebra och minnestexten inne i ringen förändrades inte något alls :-)


2 kommentarer:

  1. tips om ett välgörenhetslopp som går av stapeln nästa helg.
    www.aidsloppet.se

    läs vad SvD skriver:
    http://blogg.svd.se/maratonbloggen?id=20904
    /susanna

    SvaraRadera
  2. det finns (eller fanns i alla fall på tiden jag huserade mycket i de skogarna till häst) faktiskt två sådana banor där, en på varje sida av "berget". dessutom finns några bonusbroar på baksidan (om slalombacken är framsidan) som inte riktigt hade någon hel nedfart att höra till.

    SvaraRadera