onsdag 20 januari 2010

Idrottsfysiologen

Idag blir det ett bloggtips till de träningsintresserade som eventuellt ännu inte upptäckt Idrottsfysiologen.

Isak är en gammal kursare från Idrottstränarprogrammet och han bloggar om saker som rör idrottsfysiologi i allmänhet och inom cykel och ishockey i synnerhet.

Jag misstänker dock att det kan dyka upp lite andra inlägg också, utöver en lite humoristisk touche på de om idrottsfysiologi. Vi talar ändå om en person som utöver att vara en ruskigt kompetens tränare och kunnig idrottsfysiolog även ligger brakom saker som "svettrummet" och det kvasipolitiska partiet "Sexualdemokraterna".

2004 gick en av deltävlingarna i Svenska Landsvägscupen här i Falun. Detta var samtidigt som jag satsade som mest på MTB-långlopp och nyss fått det ytterst meriterande etipetet "Kungen av Långt" i en artikel i Kadens. På toppen av Skjulsarvsbacken stod flera av mina kurskamrater och hejade, samtidigt som de grillade och drack öl. Isak hade kommit på en hejarramsa, vet inte hur många varv vi körde, men varje varv stod de där och skanderade "Han är tajt, han är trång, han är kung av lång". Bilden nedan är precis från platsen där de stod. Hur jag lyckas se så sammanbiten ut när de tjoar och tjimmar är en gåta :-)

2 kommentarer:

  1. Är man tajt och trång så ser man ofta sammanbiten ut...

    SvaraRadera
  2. I svättrumet har det hänt många snuskiga saker kan jag låva!

    SvaraRadera