onsdag 13 januari 2010

Mad Men och Spotify

Ny teknologi och nostalgi hör på något märkligt sätt samman.

Tack vare att Spotify (ny teknologi) rekommenderar liknande artister när man lyssnar på en viss artist upptäckte jag idag gruppen RJD2. Inte nog med att det är någon form av helt fantastisk soul, hiphop, electronica och DJ'andet.



Det är även de som ligger bakom introt till den mycket kritikerrosade TV-serien Mad Men (nostalgi).



Nu har jag inte sett så där vansinnigt mycket Mad Men, eftersom mitt TV-tittade styrs i stor utsträckning av mina matrutiner och jag sällan äter när series går. Men lite har jag allt sett och det är en serie med grymt bra skådespeleri och ytterst snygg inramning. En av de intressantast aspekterna av Mad Men är series sätt att illustrera de attityder och värderingar som rådde på 60-talet (eller som jag i alla fall uppfattat det, jag var ju inte född då) och som inte är het PC idag. Några sköna exempel är:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar