söndag 4 april 2010

Det är så man baxnar

Min tippning av RvV gick ju hyfsat kass. Först väggar Boom och sen när Matti Breschel behöver byta hoj är det Team Saxo Banks nya prao som sköter det hela och presterar cykelhistoriens långsammaste byte. Med tanke på att jag har hysad insyn i familjen Breschels "tävlingstemprament" så kan jag bara föreställa mig vad som cyclingnews.com menar när de skriver "Despite his team's success at the Tour of Flanders on Sunday, Saxo Bank's Matti Breschel was furious after crossing the line, his own chances of success having been ruined by poorly executed bike change with sixty kilometres-to-go" :-)

Några andra som presterat rätt kass är de som skriver om loppet på SVT text-TV (som Tom gjort mig uppmärksam på).

"CYKEL Fabian Cancellara vann klassikern Flandern runt i Belgien före hemmahoppet Tom Boonen. Schweizaren avgjorde i tävlingens tuffaste stigning och soloåkte i mål.
Gustav Larsson blev bara 85:a."

Jo-men-tjena, bara 85:a. Få se nu, vem var det som stannade med Matti för att hjälpa honom upp till klungan igen? Att kika på en resultatlista i proffscykel för att avgöra vem som är bra är som att kolla på målstatistiken i fotboll... Fy fan vilken satans kass fotbollsspelare Barcelonas lagkapten Carles Puyol måste vara, killen gjorde ju bara ett ynka mål på hela säsongen ;-)

2 kommentarer: