söndag 4 april 2010

Ronde van Vlaanderen

Årets höjdpunkt när det gäller cykellopp går av stapeln idag och med ca 80km till mål tror jag att jag har min tippning av segraren klar. Jag har valt mellan två scenarior:

1. De riktigt stora favoriterna och deras lag blir lite "för" oense på slutet och Lars Boom slinker iväg och lyckas överraskande hålla hem.

2. Matti Breschel vinner spurten i en grupp på ca 20 man efter att ha kunna dra mycket nytta av att Fabian Cancellara attackerat och varit loss fram till ca 2km före mål.

Saxo Bank har set väldigt starka ut, MEN eventuellt nästan lite övertaggade och bränt onödigt krut. Jag tror en rejäl skräll och tippar alltså Lars Boom...!

1 kommentar:

  1. Hade varit kul med Boom men såg inte så lovande ut precis. Tror inte Saxo Bank var övertaggade ;) Förutom när Cancellara fick problem med cykeln då.

    SvaraRadera