torsdag 3 december 2009

No molesto el gato

Jag är pälsallergiker, vilket har gjort att jag aldrig haft något husdjur, eftersom de djur jag kan tänka mig alla har päls. Bäst tycker jag om katter och skulle faktiskt kunna tänka mig att skaffa en, trots risk för kroniskt röda ögon och regelbunden nysning...

För ett par år sedan såg Jocke en skylt vid en gård med texten "No molesto el gato" när han var på läger i Spanien. Detta har vi skojat en del om, eftersom som icke-spansktalande har vi helt enkelt översatt detta till "lemlästa inte katten". Ikväll råkade vi köra över en katt med bilen och helt plötsligt var detta stående skämt inte lika roligt längre :-(

Som jag skrev tidigare är det flera duktiga cykelcrossåkare på hotellet (både Fidea och BK CP är här). Till helgen är det världscup här i Spanien, vilket vi naturligtvis hoppades åka och kika på. Till vår stora besvikelse är det 630km till Igorre där världscupen går. Så roligt är det inte med cykelcross!

2 kommentarer:

  1. ¡Nooooo! Stackars, stackars katten. :-( ¡Tur att du åtminstone väger upp inlägget med lite kattfjäsk!

    /Sara

    SvaraRadera
  2. :O

    Vad traumatiskt, för alla inblandade :(

    Dixie och Daisy hälsar till sin morrbror att han är kollektivt förlåten av kattsläktet, eftersom de är säkra på att det inte var avsiktligt!

    SvaraRadera