onsdag 16 december 2009

Skidpremiär...

... för mig också idag, precis som för min ärkerival på skidor, Henrik Öijers dotter Emily!

Istället för att nöta runt i Bojsen som de gjorde så masade jag mig upp till det 700m långa spåret som de dragit upp på skidstadion på Lugnet. Inget jag skulle utsatt mig för om jag fortfarande satsade på cykel. Nu när närmaste träningsmålet är Vasaloppet och min överkropp är mer lik Stig Helmers än Daniel Tynells, kändes det rätt angeläget att komma ut och staka lite. Stakade hela varvet utom banans längst "backe". Sista varvet dristade jag mig dock till att staka även i backen. Oh shit, om jag blir så trött av 100m backe efter 45min åkning, hur i hela h-e ska jag ta mig uppför Lundbäcksbackarna efter 60km på Vasaloppet?

Summa summarum, 50min och jag tror det blev 17 varv.

Såhär glad var jag efter ett skidpass 2006, hoppas kunna bibehålla samma positiva attityd skidsäsongen 2010 :-)

6 kommentarer:

  1. Vi kan ju hoppas på att det blir möjligt att ha fäste under skidorna den 7:e mars. Att staka upp för Lundbäcksbackarna är inte min högsta dröm precis.

    Har du satt något mål än?

    /tomp

    SvaraRadera
  2. Det är väl ingen som åker Vasaloppet med fästvalla?

    SvaraRadera
  3. precis!! fästvalla är för mesar med klen överkropp, öijer kör självklart ovallat eftersom han nu klarar lika många armhävningar som min mormor :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka hade du föreläsning för?

    SvaraRadera
  5. Kursen "Idrott och entreprenörskap" på Högskolan Dalarna. Ett trevligt inslag och ett bra tillfälle att reflektera lite över mitt eget företagande...

    SvaraRadera
  6. Jag äger ingen fästvalla och skall ingen ha!

    Återkommer med mål 2010 om ett tag...

    SvaraRadera