torsdag 9 april 2009

August Strindberg

Mannen i rubriken lär ha sagt som sig själv att "jag är en jävla karl, men jag kan många konster". Jag påstår naturligtvis inte att jag kan lika många konster som landets genom tiderna mest betydelsefulla författare. Jag tycker heller inte att jag är någon jävla karl (även om mitt andranamn är Carl).

Hyfsat många konster kan jag dock. Det finns däremot en konst som jag utan tvivel inte besitter över huvud taget. Att softa!

Om jag inte varit så klen i ryggen skulle jag just nu egentligen skulle varit i de franska Ardennerna och kört Circuit des Ardennes Cycliste. Jag har alltså fått drygt 3 dagar extra fritid helt plötsligt. Tid som jag borde spendera liggandes stilla för det mesta. Jag har dock inte ro att ligga stilla. Finns ju så mycket man kan göra nu när tid frigjorts från träning och tävling, saker som annars är svåra att hinna med. Här i ligger dock problemet. Jag blir fullständigt ineffektiv och splittrad när jag inte vet exakt vad jag ska göra, bara att jag vill göra NÅGOT.

Resultatet är att jag varken vilar eller får något gjort. Kanon!

Ryggont gör en även smärtsamt medveten om att ryggen aktiveras vid ungefär 99% av alla rörelser man gör. Jag är visserligen rätt hängiven olika typer av träning för bålmuskulaturen (tyvärr verkar detta inte vara någon heltäckande försäkring mot ryggproblem), men för alla som slarvar med detta kan jag bara säga: KÖP EN BALANSBOLL OCH SÄTT IGÅNG!

1 kommentar:

  1. Postural terapi från Borås kanske vore något?
    Har upplevt några kalla timmar på racer runt Sågmyra-Leksand-Sifferbo idag.Dalarna bör upplevas sommartid:)) Höjer fd. Lennartsson,Borås-Kinna

    SvaraRadera