onsdag 8 april 2009

Temporär invalidisering

Ibland kallar grabbarna i laget mig för "bestefar" eftersom jag är 4 år äldre än nästäldsta åkare i laget. Just nu har jag även lagt mig till med ett rörelsemönster som anstår en farfar/morfar. Jag har svinont i ryggen och kan knappt få på mig skorna!

Jag hade tänkt köra backintervaller ute i Baggbobacken i Bjursås idag. Redan under gårdagens lätta pass insåg jag att det kunde bli problem, men hoppades på att den inbokade massagen på kvällen skulle förbättra situationen en aning. Idag fick jag helt enkelt se mig besegrad av smärtan och vände hemåt halvvägs ut till backen, eftersom jag knappt kunde trycka på så att jag hade styrfart på platt mark.

Ringde naturligtvis ner till laget och meddelade att mitt deltagande i någon form av cykeltävling redan på fredag, då 3-dagarsloppet Circuit des Ardennes startar, är ytterst tveksamt.

5 kommentarer:

  1. Veterancupen för gamlingarna drar snart igång hemma i Swedala ;-)

    SvaraRadera
  2. Ujuj... Vad har du haft för tok för dig nu då?

    SvaraRadera
  3. Bestefar og jeg ska cykla på fredag. Vik ikke nehr deg nuh!

    SvaraRadera
  4. Latmasken har alltså börjat komma redan, det var tidigt på säsongen =)
    Eller så ville du bara vara hemma och se på Paris Roubaix i helgen.=)

    SvaraRadera
  5. Vad hårda alla är. Jag stryker medhårs (?) som vanligt. Krya på dig!

    SvaraRadera