tisdag 16 november 2010

Dags för vinter då...


Efter att ha spenderat de senast 10 dagarna nere i den spanska värmen är jag lite osäker på om jag kommer att klara den kulturkrock som en hemkomst till snö och djävulska innebär. Egentligen borde jag ju göra frivolter av glädje att få komma upp till ett klimat där det är lite bättre glid under längdskidorna, med tanke på att jag även denna vinter tänkt praoa lite som skidlöpare... men den där riktiga lyckan vill inte riktigt infinna sig!

Jag får åtminstone ganska lång tillvänjningstid till eländet när jag väl landat i moderlandet. Först ska jag spatsera runt på Arlanda en dryg timme innan mitt tåg till Falun avgår och kan då titta ut genom de stora fönstren i ankomsthallen och konstatera faktum. På tåget upp genom landet kommer sen mitt sista hopp släckas om att snön bara ligger i Stockholm och att det råder sommarvärme i Falun, eftersom det vita täcket som täcker landskapet bara blir tjockare och tjockare!

Nåväl, jag bjussar på lite bilder från de senaste dagarnas slitsamma övningar :-)




1 kommentar: