lördag 7 februari 2009

Nya begrepp

Skidlägret i Långberget får betecknas som en succé.

Träningen gick väldigt bra. Alla pass genomfördes som planerat och enda plumpen i protokollet var att det var en massa nysnö imorse som ledde till ett "valpartij in een afdaling". Träffade även några andra cyklister ute i spåren.

Föreläsningen om idrottsnutrition (sportdryck och andra kolhydratstillskott) som jag genomförde å Enervits vägnar avlöpte smärtfritt och det kändes som om åhörarna var intresserade. Jag bad även Mattias filma mitt framträdande så att jag kunde studera mitt kroppsspråk eftersom jag naturligtvis vill optimera min föreläsarteknik. Till min stora glädje var det mest påtagliga som kunde förbättras bara att jag "fipplade" lite onödigt mycket med white board pennan.

Maten på Långberget har dessvärre rykte om sig att ha varierande kvalité. Mycket märkligt eftersom det mesta andra känns hemtrevligt och inbjudande. På en anläggning dit folk åker för att träna, äta och sova så känns det som en nyckelkomponent för att göra gästerna glada. Förra året myntade min medresenär Joakim ett helt nytt uttryck efter en horribel middag, när han utbrast "blä, jag känner mig matskändad"... I år var maten glädjande nog riktigt bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar