tisdag 31 augusti 2010

På plats i Mont-Sainte-Anne

Hallå hallå!

Sen senaste inlägget då vi skulle bege oss till flyget för vidare transport till Nuevo Yorco har det varit svårt att finna tid för bloggande. Det är för mycket som ska fixas och trixas med om dagarna och när man så äntligen får chansen att lägga huvudet på en kudde så...zzzzzz!

Dessutom visade sig Windham, NY ha någon form av radioskugga och taskigt med Wi-Fi, vilket enligt någon lokal snubbe berodde på att bergen var av massiv granit. Finns det någon geolog där ute som kan bekräfta detta...?

Första natten vi kom fram var i alla fall att betecknas som en mindre katastrof. Dels tog resan mer tid och var struligare än önskat och sen visade sig boendet jag bokat genom tävlingsorganisationen vara det värsta i mannaminne. Om ni någonsin åker till Windham, så se för tusan till att inte hamna i "The Ness House"!

Tävlingarna bjöd på både besvikelser och glädje för oss svenskar. För vissa gick dock besvikelsen över dagen efter då de åkte och kikade på amerikanska mästerskapen i motocross. Bl.a. hävdade en nykorad europamästare "att detta var den bästa dagen i hans liv" ;-)

Nu har vi som sagt tagit oss de 740km upp till VM utanför Quebec. Mont-Sainte-Anne får helt klart betecknas som en trevlig plats på vår ljuva jord och hela VM-arrangemanget känns positivt. Drog en repa på XC- och DH-banorna idag iförd löparskorna. Tror jag satte nytt banrekord på XC-banan, men halvvägs uppför DH-banan började mitt överoptimistiska tempo och den dryga 30 gradiga hettan göra sig påminda och jag fick ta liften ner eftersom jag var fullständigt utpumpad... Puh!

Hoppas återkomma under VM-veckan, men nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar