söndag 22 mars 2009

Vansinnesdåd

Jag har snuddat vid det här temat tidigare, men nu tar jag det ett steg längre!

Jag kom hem natten mellan onsdag och torsdag, efter en månad på resande fot, och ägnade större delen av torsdagen åt att packa upp och dona. På fredag skulle jag på middag och skulle ta på mig rena kläder efter duschen. De översta T-shirtsen i lådan hade jag ju just lagt ner efter jag haft dem med mig senaste månaden. Jag tänkte att det är roligare att satsa på några av de som varit hemma. Upptäckte direkt att de var lite fuktiga. Märkligt! Fick för mig att jag lagt ner några som inte var 100% torra efter tvättning precis innan jag åkt, men de borde ju torkat på en månad och dessa var nog blötare än de varit då... Luktade på den översta. Fy fan vad den stank! Fortsatte att inspektera resten av tröjorna och alla var mer eller mindre fuktiga och luktade illa. Skitskumt, men jag hade bråttom så jag slängde in alla i tvättmaskin och drog iväg.

På väg till middagen funderade jag lite på detta och hade flera teorier. Ha ha, kan Mattias ha gått i sömnen och misstagit min byrålåda för vår toalett, ha ha ha. Frågade direkt när jag kom hem senare på kvällen. Nej, han hade inget minne av något sådant och trodde nog att han skulle hitta till toan även om han sov. Däremot hade han haft en kamrat som sovit över för någon dryg vecka sen. Vi kan kalla honom Mr. Pink. På lördagseftermiddagen, när jag just sett Mark Cavendish spurta hem Milano-San Remo i stor stil, ringer det: "

Hej, det är Mattias kompis Mr. Pink! Han berättade om din tröjlåda och jag tror faktiskt att det kan vara så illa att det är jag som kissat i den. Shit, ursäkta alltså! Jag köper nya T-shirts till dig".

Vi ska återuppta ärendet när jag kommer hem nästa gång...

Kan för övrigt meddela att mitt bagage inte kom fram till Charles de Gaule-flygplatsen idag. Jag lever dock fortfarande i någon sorts vag förhoppning om att fransmännen kör ut det till mig nu ikväll. Gör de inte det kommer jag att gå bärsärk på Region Normandie under natten, så kolla in Nyhetsmorgon :-)

5 kommentarer:

  1. Underhållande. Kommer osökt att tänka på Big brother då en av deltagarna kissade i sin resväska:)

    SvaraRadera
  2. fniss. undra hur mr. pink känner sig

    SvaraRadera
  3. Mysteriet löst således. ;)

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vad man kan hitta på med lite kiss. Jag ser redan fram emot del tre i kissföljetången.

    SvaraRadera