lördag 19 december 2009

Dagens Fredrik #1

Tror jag ska införa ett återkommande inslag här på bloggen, "Dagens Fredrik", d.v.s. dela med mig av alla gånger jag klantar mig, vilket vanligen sker på daglg basis.

Som nyfrälst skidmotionär begav jag idag mig upp till Stångtjärn här i Falun. De spåren är betydligt flackare än de uppe på Lugnet, vilket är bättre när man främst vill staka. Väl framme bytte jag om i bilen och flyttade över inläggssulorna från mina löparskor till skidpjäxorna. Höger pjäxa var dock svår att dra igen blixtlåset på, men det gick efter mycket möda. Hade tänkt åka någon dryg timme, men redan efter 45min var jag stelfrusen om mina knän och bestämde mig för att ge upp. Under passet märkte jag att jag stakade ganska snett, ungefär som att det fanns någon muskelimbalans (styrka eller rörlighet) eller jag hade olika långa ben. Funderade en del över detta när jag stod där och stakade och började lägga upp en plan för hur detta skulle tränas bort. Väl inne i bilen igen drog jag av mig pjäxorna och upptäckte att jag lagt båda inläggssulorna i samma pjäxa och därmed ordnat nära på 1 cm benlängdsskillnad :-)

Usch, vad det är kallt ute. Idag kände jag mig som det M.O.P. rappade om för 9 år sedan...

8 kommentarer:

  1. Haha, jag kan nästan höra din inre rehabiliteringsmonolog gå igång ute i spåret.

    SvaraRadera
  2. Haha kul. När tar du ut mig på en skidtur då?

    SvaraRadera
  3. Varför ska man göra det enkelt för sig?
    :D

    SvaraRadera
  4. Fan va bra gissat Henrik. Jag tror du har rätt!

    SvaraRadera
  5. Har kaptenen tagit bort ett inlägg månne?

    SvaraRadera