söndag 13 december 2009

Sent födelsedagskalas

Sent eftersom det genomförs ungefär två månader efter själva bemärkelsedagen, men inte desto mindre trevligt. För andra året i rad slog jag ihop mitt födelsedagsfirandet med syster Sjögren d.ä. och i år lyckades vi även ordna festlokal när vi valde in Erika "jag har inflyttningsfest tre månader efter flytten" Ängsås i vår pakt. Inbjudningarna gick ut via Facebook, som ju alla civilierade människor har. Till skillnad från Anna och Erika som även bjöd in de stackars satar de känner som inte har denna nymodighet, glömde jag helt och hållet bort alla mina "cybersocialt handikappade" vänner. Min rumskamrat Mattias blev exempelvis inbjuden av Erika några dagar innan festen. Till alla andra jag glömt bjuda p.g.a. detta, sorry, men ni missade inget särskilt ;-)

Nä, skämt å sido. Det blev en väldigt lyckad tillställning tack vare alla goa kamrater som kom och förgyllde kvällen. Tack för alla presenter och makalöst trevligt ungänge :-)

Min förkylning verkar lyckligtvis ha försvunnit som en avlöning. Senaste dryga två åren har min sjukdomsdemografi förändrats radikalt. Tror att detta beror på att jag 1) börjat använda handsprit när jag är ute och flänger, 2) gurglar mig i något antiseptiskt (sprit, listerine eller tuggar ingefära) efter att jag varit ute bland mycket folk eller träffat någon som är sjuk och 3) att jag äter c-vitamin och zink när jag är utsatt eller tror att immunförsvaret är sargat.

Tidigare brukade jag alltid vara sjuk en eller ett par gånger om året och då minst en vecka i taget. Sedan hösten 2007 har jag knappt varit sjuk alls. Inte en enda sjukdag 2008 och har haft tre misstänka förkylningar i år, men som bara varat 2-3 dagar och knappt inkräktat alls på jobb, nöje eller idrottande. Hoppas det är ett bestående paradigmskifte!

3 kommentarer:

  1. Sjögren. Igen. Hur länge har vi känt varandra egentligen? Jag kanske skall ansöka om namnbyte hos lämplig myndighet.

    SvaraRadera
  2. Lika bra det, Anna. När jag väl bestämt mig för någonting så är det det som gäller ;-)

    SvaraRadera
  3. Började cykla igen på nytt 2001 och har inte en sjukdomsdag under vinterträningen fram tills den här vintern, nu är jag redan uppe i 2 tillfällen. jiippiieeee Öppna förskolan och dagis.....

    SvaraRadera