tisdag 8 december 2009

Trevnadsträning my ass

Jaha, idag cyklade jag och Jocke sista rundan i bergen utanför Benicassim. Dags att summera!

Min ambition när jag åkte ner var att "trevnadsträna" och jag såg framför mig turer utan en enda svettdroppe. Nu blev det väl inte riktigt så... det visade sig att såna turer inte alls är roliga och trivsamma. Tror inte vi kom mer än en timme in i första passet innan jag ledsnade och började yxa på :-)

På vägen ner påstod jag att "det ju absolut inte var aktuellt att hålla på och träna mer än 15 timmar veckan här nere". Nu sitter vi här 22 träningstimmar senare. Inte nog med att vi har cyklat, jag har dessutom envisats med att gymma två gånger också. Det är visserligen mer angeläget än att cykla eftersom jag lär behöva göra vissa framsteg vad gäller överkroppen om jag ska orka släpa mig från Sälen till Mora på skidor om tre månader.

Resans huvudmål har varit att undersöka träningsmöjligheterna här på Intur Sport i Benicassim. De tre hotellen som ingår satsar stenhårt på idrotts-/träningsturism och cykling är en relativt central del, tillsammans med triathlon, motocross/enduro, fotboll, fallskärmshoppning och friidrott.

Intrycket är över förväntan, både anläggningarna kring hotellen och träningsvägarna. Det finns bevakad cykelförvaring med verkstad, gym, 25m bassäng, spa i anslutning till hotellen. Vägarna är helt kanon med fin asfalt. Det är märkligt lite trafik och vi har spekulerat att de har byggt ett så överdimensionerat vägnät p.g.a. jordbruket (och med EU-pengar). Man kan cykla allt från helt pannkaksplatt upp till 22km långa backar. Vi har inte cyklat en meter mountainbike, men det ser ut att finnas mycket grusvägar och stigar i bergen (dock inte så mycket platt vad vi sett). Däremot finns det en permanent cykelcrossbana bredvid hotellen, som vi sprungit runt.

Imorgon bär det av hemmåt igen, se upp!

1 kommentar:

  1. Men shit inte du också! Vasaloppshysterin är ju värre än svinis ;)

    SvaraRadera