tisdag 22 december 2009

FK MTB

Det är ju "inne" med förkortningar nu för tiden och för att inte den här bloggen ska halka efter i den rasande utvecklingen blev det en förkortningsrubrik för dagens inlägg.

Idag tackade jag ja till jobbet som förbundskapten (FK) för mountainbike (MTB). Jag kommer dela jobbet med Andreas Danielsson, som varit FK de senaste 6 åren, och min del av tjänsten är på 25%. Känns skönt att ha någon erfaren att hålla i handen när man ger sig in i något nytt.

Mountainbikesporten har väl inte direkt frodats här i Sverige de senaste åren, men trots det har flera av utövarna skördat de kanske största internationella framgångar som Sverige någonsin åtnjutit. Just de åkare som finns inom MTB-sporten i Sverige är den största anledningen till att jag tog jobbet. Det finns en enorm potential och det ska bli väldans intressant att ha i uppgift att försöka hjälpa dem och hela sporten i Sverige.


Mitt hjärta har aldrig slutat slå för mountainbike, trots att jag de senaste åren satsat 100% på landsvägscykel :-)

Börjar redan den 1:a januari, så det är snabba ryck. Är glad att det bara är en 25%-tjänst eftersom jag absolut inte vill släppa de åtaganden och utvecklingsprojekt jag har på gång i firman eller det nya projektet med träningsresor som jag håller på och startar upp med min gode vän Joakim Berggren.

5 kommentarer:

  1. Ja äntligen kom det jag väntat på!
    Grattis till jobbet och God Hjul!

    SvaraRadera
  2. Grattis till dig och grattis till förbundet!
    Friska fläktar med färsk vetskap om verkligheten därute är alltid bra på dom positionerna.

    /Anders N

    SvaraRadera
  3. Grattis till det nya jobbet och sen får vi hoppas du även tar hand om veteranverksamheten ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh, roligt. Grattis till jobbet! Kul när folk som vill får möjligheten att förbättra och hjälpa till. Hoppas det leder till något bra

    SvaraRadera
  5. Grattis Fredrik, du kommer regera som FK! Vet av erfarenhet att du är god på att planera och att få saker och ting att fungera. Lycka till - Sara DL

    SvaraRadera