tisdag 30 juni 2009

Kultur-wannabe

Jag har under hela mitt vuxna (eller vad man nu ska kalla det) liv velat vara en kultursnubbe på något sätt. Orvar Säfström är den självklara förebilden och efter Lance Armstrong är nog han den jag helst skulle kunna tänka mig att tvingas byta liv med.


Hur som helst så pratade jag lite med idrottskamrat Åsa Annerstedt igår när jag var uppe och simmade. Hon har även en fot fast placerad i kulturen med filmutbildning och jobb som filmrecensent. Kollade lite på nätet efter nya filmer när jag kom hem och insåg att det kommer ett par potentiella pärlor under 2009:

Inglorious Bastards (förhoppningsvis inte Quentins första dåliga film):


Sherlock Holmes (märklig action-touch à la Guy Ritchie som kan bli succé eller flopp):


2012 (mastodontfilm är bara förnamnet, hoppas bara de håller sig på rätt sida om paranoian):


Ghosts of girlfriends past (Matthew är så puckad och dryg att han faktiskt är bra... ibland):

1 kommentar:

  1. Jag tar mig friheten och lägger till James Camerons "Avatar".

    SvaraRadera