torsdag 25 juni 2009

Nä, jag är inte bitter

Har just gjort en kalkyl som visar att jag tappade minst 18 sekunder p.g.a. mitt skägg idag (kalkylen på 17,3 sek som Öijer har gjort är helt klart för snäll) och EGENTLIGEN borde ha vunnit ;-)

Förutom skägget gjorde jag ett mycket bra lopp och hade inte mer att ge idag. Det är med andra ord bara att inse faktum och ta förlusten av min kära mästardräkt (som jag ju ändå använt hela tre gånger i år) som en värdig förlorare.

Att Alexander Wetterhall är en stark åkare bör ju knappast komma som någon överraskning för någon som är insatt i svensk elitcykel. Jag måste nog ändå påstå att jag är förvånad eftersom jag inte trodde han hade tillräckligt med rutin gällande tempolopp och kanske inte lika bra aerodynamik som jag.

Intressant är att alla medaljörer idag (jag, Alexander och Fredrik Kessiakoff) främst kört mountainbike under sin cykelkarriär. Fjärde man blev dessutom en triathlet. Såg nyss att även franska tempomästerskapen vanns av en MTB-åkare, OS-silvermedaljören Jean Christophe Peraud.

För den intresserade så såg dagens data ut såhär:
Snitteffekt: 409W
Snittpuls: 182slag/min
Snittkadens: 88rpm

3 kommentarer:

  1. Så med andra ord, var den första riktiga landsvägscyklisten nr 5 och borde därmed tilldelas guldet!

    /Jan banan

    SvaraRadera
  2. Stämde distansen - var det 47 km exakt? Alltid kul att snitta över 50 km/h!

    SvaraRadera
  3. Kan det vara så enkelt att den träningen en "normal" landsvägare kör inte är inriktad mot tempo?? Tillskillnad från triatleter och mtbare.

    Förresten, har du något att dölja här??
    www.velo.se/contents/images/big/4782_DSC02299.jpg

    SvaraRadera