onsdag 5 maj 2010

Fira med ett blogginlägg

Idag har jag varit hyfsat produktiv både med jobb i firman och med landslaget. Dessutom har jag tränat :-)

Därför lyxar jag med att göra ett blogginlägg (som ju inte direkt duggat tätt sista tiden) såhär på kvällskvisten.

Det blev inte någon direkt träning nere i Tjeckien eftersom jobbet som sportdirektör helt enkel tar för mycket tid. Lyckades i alla fall klämma in tre pass med armhävningar och nu har siktet inställt på att klara 100 stycken.

Efter en vecka utan träning kände jag att det var lika bra att kasta en rejäl skyffel kol(hydrater) på elden på en gång, så igår "mjukstartade" jag med 4 gånger uppför Högbobacken upp till hopptornen vid Lugnet (4:29min, 4:41min, 4:39min och 4:41min). Här kan vi snacka prologhosta, pust! Dessutom mötte jag Henrik Öijer uppe på toppen sista gången och han informerade mig om att det var 4km terräng-DM dagen efter. Jag nappade såklart och vi bestämde att vi skulle cykla till Mellsta i Borlänge där tävlingen skulle hållas.

Henrik fick tyvärr ställa in sitt deltagande, men jag cyklade till Borlänge ikväll och stånkade mig runt de där 4km på tiden 13:40min. Kändes helt OK, men det var lite ovant att ta ut mig så på löpning, eftersom det nog var nästan två år sen jag senast stod på startlinjen på en löpartävling. Jag är sån som har svårt att ta ut mig ordenligt på så kort distans, så jag yxade på ganska bra på cykeln på vägen hem också :-)

Avslutar med ett videoklipp från prisutdelningen på etapp 5 på Gracia-Orlovà, där Marie Lindberg blev 5:a och Jennie Stenerhag blev 6:a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar