lördag 8 maj 2010

Nytt blod i Vansbro

När jag läste Idrottstränarprogrammet på Högskolan Dalarna, hade jag en kurskamrat som ständigt mobbade mig för att jag klädde mig i trikå och höll på med en sån fjollsport som cykling. Enligt honom var idrott något man utförde per skridsko och involverade en puck och en klubba.

6 år senare har även han kommit till insikt om att cykeltränare är det finaste man kan vara. Jag är helt övertygad om att Cykelgymnasiet i Vansbro gjort en mycket bra värvning på tränarfronten när de anställt Isak Strömberg. Trots sin rätt korta karriär som cyklist (han köpte min vintercykel när vi tog examen 2006) är jag övertygad om att hans goda ledaregenskaper, gedigna teoretiska kunskaper i träningslära och intressanta influenser från ishockey kommer göra att Vansbro även fortsättningsvis kommer vara ett bra alternativ för de som vill satsa lite extra på cykelsport medan de läser på gymnastiet.

Cykelgymnasiet i Skara är en institution inom svensk cykelsport och i och med att det nu även öppnas ett cykelgymnasium vid Yrkesakademin här i Falun, finns det nu flera väldigt bra alternativ för unga cyklister att välja på :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar