söndag 12 september 2010

Sunkig paus

På väg hem från Nordamerika plockade jag upp någon gamla indianbesvärjelse i form av en förkylning och har sedan hemkomsten mest varit allmän sjuk och sunkig. Hade helst velat trycka på livets "Paus"-knapp, men har lite för mycket att göra för att riktigt kunna göra det. På ett sätt har det varit bra att jag varit sjuk, eftersom jag inte orkat så mycket mer än att sitta vid skrivbordet och pyssla.

Grejen är att jag ju gillar att röra på mig och träna lite mer organiserat än att stressa ut på en joggingtur var tredje dag när man får tid. Nu börjar ju Lidingöloppet närma sig, vilket är mitt sista lopp i klassikern. Dessvärre finns två problem, ett stort objektivt problem och ett litet mer subjektivt problem... jag har glömt att anmäla mig och jag är rejält ur form :-/

På ett sätt vore det kanske skönt att slippa, men det vore ju rätt roligt att få hela "Klassikern" avklarad, även om ett eventuellt deltagande i Lidingöloppet ser ut att bli mer av ett "genomförande" än att sikta mot något roligt mål som t.ex. att klara 2 timmarsgränsen (som en gång i tiden var planen för året). Nåväl, jag har lagt ut lite trådar och fortsätter hoppas på start. Nu har jag i alla fall blivit tillräckligt frisk för att börja smyga igång med träningen (om jag hinner).

Sista dagarna där borta var vi några som var kvar och hängde lite i New York. Utöver en massa hamburgare, stand up comedy och shopping, lyckades jag klämma in en hyfsat klassisk löprunda innan vi drog till flyget:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar