söndag 24 oktober 2010

Ständigt denne Grönwald

Nu har banne mig Grönwald satt sin sista potatis. I torsdags fick jag honom besiktad (med viss möda) med avsikten att sälja åbäket så snart som möjligt. Igår åkte jag och syster Ängsås d.ä. ner till Uppsala i honom för att fira min mors 60-årsdag. Idag skulle vi skjutsa mamma till Gränby köpcentrum för lite shopping innan vi begav oss upp till Falun igen. När jag vred om nyckeln för att starta Grönwald så krystade han till en halv sekund och sen var han helt död. Mamma som stod utanför såg lite rök som pyrde ut från motorutrymmet och när jag öppnade motorhuven luktade det elbrand och det stod ganska klart att startmotorn brunnit. Ridå!

Min första tanke var "nu skiter jag i Grönwald, han får gå till skroten bums!". Efter att jag lugnat mig lite insåg jag att det nog är enklast att byta startmotor och sälja honom i körbart skick. En ny startmotor kostar 799kr på Biltema och tar enligt min far knappt en timme att byta, så nu är det bara att dra på sig mekoverallen och krypa under Grönwald igen. Men nu är det sista gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar