lördag 16 oktober 2010

Tät slutstrid

Efter ett pass på rullskidorna i höstsolen begav jag mig upp till Lugnet för att hinna se sista klassen vid premiären av årets Cykelcrosscup. Prestigeklassen bjöd på bra racing, särskilt från tätkvartetten Jens, Emil, Magnus och Mattias. De höll nerv i tävlingen hela vägen med attacker och en hel del "katt och råtta"-lek som avslutades med en mäktig spurt där Jens besegrade Emil. Innan loppet hade jag tippat Emil som segrare eftersom han är i bra form och så sent som förra helgen var 6:a i världens kanske mest prestigefyllda MTB-tävling utanför världscupen, Roc d'Azur. Som tävlingen utvecklades idag såg det ut som att Jens vann tack vare bättre crossteknik (som är ganska annorlunda än MTB) toppat med sin sedvanliga förmåga att kunna plocka ut allt i precis rätt tillfälle under loppet.

Greger Lissollas fångade känslan i spurten riktigt bra...



... och även någon knasig crosssupporter som förirrat sig ut på banan ;-)

3 kommentarer:

  1. Erkänn att det pirrar i kroppen... Klart att du kommer att köra några tävlingar i cupen..?

    SvaraRadera
  2. Fin bild men var finns resten?

    SvaraRadera
  3. Lite sugen blir jag allt, men inte tillräckligt för att skaffa mig en CX-hoj och åka iväg på tävling...

    Resten av bilderna finns nog på Gregers dator, han skickade bara dessa till mig.

    SvaraRadera