tisdag 20 januari 2009

Napoleonkomplex

För att ge lite dignitet och historisk tyngd bakom påbörjandet av mitt liv som bloggartist väljer jag att göra första inlägget samma dag som Barack Obama svärs in som USA's 44:e president. Till skillnad från hans situation som ledare av ett land i kris som just bytt ut en kass ledare, så befinner jag mig i den kanske mest gynsamma situationen hittills i mitt idrottsliv trots att jag lämner en tid av fantastisk gemenskap och ledarskap i Team Cykelcity.se.

Ambitionen med denna blogg är att den ska vara relativt multidimensionell. Den ska ge utrymme för tankar kring ämnen som berör mig personligen, t.ex. idrott, musik, film, politik och kultur. Berätta om mitt idrottsliga liv med träning, resor, läger och tävling, vilket kan vara till hjälp för nära och kära som vill hålla koll på förehavanden och upplevelser. Eventuellt även vara en plats att ventilera saker som rör mitt företagande, d.v.s. "tränings- och tränarstoff".

Efter denna något högtravande start räcker det kanske med att meddela att jag ikväll ska genomföra det första passet från DVD'n "The athletes guide to yoga"!

2 kommentarer:

  1. Jag känner att det är dags att jag börjar blogga under namnet floppfysik. Men jag har iaf slutat äta chips till middag.

    SvaraRadera
  2. Jaså, jag läste nått om en chipstårta nyss...

    SvaraRadera