torsdag 29 januari 2009

Normaltillstånd igen

Nu har jag mentalt repat mig från förmiddagens fiasko, lämnat in telefonen för lagning och börjat packa inför avresan ner till Holland imorgon. Kl 08:10 kommer Jens förbi och plockar upp mig innan vi styr kosan mot Stockholm-Skavsta Airport. Som den pragmatiska människa jag är så uppskattar jag Ryanairs enkla och raka men ack så funktionella stil. Programmet för vistelsen ser ut som följande:

Fredag
15:15 Anländer till Eindhoven och tar tåget upp till Rhenen där jag bodde.


Första ärendet är att besöka det lokala Rabobankkontoret för att avsluta mitt konto och ta ut mina sista €. Efter banken blir det middag med lite holländska vänner.

Lördag
Tänkte ge mig ut på ett löppass på förmiddagen innan jag följer med familjen Bakker till Amsterdam där äldsta sonen just renoverat färdigt ett hus i centrum. Det ryktas om ett biobesök eller nått annat mer Amsterdamskt. Lite oklart om jag åker ner till Hoogerheide på lördag kväll eller om jag åker tillbaka till Veenendaal.

Söndag
Oavsett om jag tar tåget till Hoogerheide på morgonen eller redan är där så har jag stora förväntnignar på trevlig idrottsunderhållning avnjutet med frites met mayonaise i ena handen.


Måndag
Återigen ett löppass innan flyget hem går kl 15:40 från Eindhoven.

3 kommentarer:

  1. De låter det Fredrik ta det piano me strippen bara.. Hälsa Bart wellens från mig, han känner ju mig sedan i sommras / Kalle eller va det Jörgen :).

    SvaraRadera
  2. Va är de i den lilla luckan till höger?

    SvaraRadera
  3. Pontus>>> Det är en självhjälp-lucka till "andra holländska specialitéer"...

    Jörgen>>> Jag lovar att hälsa från dig när Bart svischar förbi imorgon :-)

    SvaraRadera