lördag 3 juli 2010

Dagens Fredrik #5

Idag gör en gammal favorit comeback på bloggen, "Dagens Fredrik"...

På söndag flyger jag och landslaget i mountainbike till Israel för XC EM. Det har varit en hel del förberedelser de senaste veckorna och idag packade jag det sista eftersom jag redan idag beger mig till min far Uppsala via Norberg och Västerås för att hämta lite kompletterande utrustning (bl.a. nya landslagskläder från Kalas som ser grymt fina ut).

Efter att jag hämtat det sista i Västerås ikväll skulle jag bara tanka och käka en snabb middag för att sedan köra ner till Uppsala. Det är då jag upptäcker att jag glömt plånboken hemma, SHIT!

Tom tank, tom mage och svetten rann, STÖN!

Som tur är bor jag ju numera ihop med världens snällaste och gulligaste tjej, fröken Ängsås d.ä. Jag pytsade i min reservdunk och körde norröver igen medan hon tog min plånbok och satte sig i bilen och körde söderut för att möta mig längs vägen.

Vi möttes vid Dalahästen i Avesta och när hon rullar in på mötesplatsen ser jag varför vi passar så bra ihop. Hon hade tankat en skvätt på vägen och hennes tanklockslucka stod öppen och tanklocket självt var borta :-)

Så här såg dessa väldigt glömska personer ut denna dag för två år sedan, efter ett kvällsdopp ute vid den Ekblomska sommarstugan vid Logärden.

2 kommentarer:

  1. Hon till höger är ju iaf mycket snyggare än den till vänster... ;-)
    Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du benämner personerna på bilden som, hon och den. Inte hon och han :-)

    SvaraRadera