lördag 19 september 2009

814878

Rubriken är koden till mitt rum på Ibis Hotel i Saint Lô (tips till alla singeltjejer här ute på den franska vischan). Den är ovanligt lätt för mig att komma ihåg, eftersom min äldsta lillasyster Eva är född -81, min far -48 och jag -78. Kamperar ihop med Jens-Erik Madsen. Han är något jag gärna skull vilja vara. Han är världsmästare, i 4000m lagförföljelse på bana för att vara exakt!

Imorgon ska jag och JEM köra Duo Normand, ett partempo över 54km. Vi körde banan idag och även denna helg bjussar fransoserna på en tempobana av rang. Förra helgens insats i Chrono Champenois var jag inte direkt sprudlande glad över, men det har känts bättre och bättre under veckan och jag vågar faktiskt vara lite försiktigt optimistisk. Jag tänker dock inte drista mig till att raka armarna den här gången...

Kikade ikväll på lite bilder från vår sportdirre Renés hus i Oregon där jag, Martin och numera även Viktor ska övernatta någon natt på den stundande road trippen. Shit vad det var fin natur där omkring! René varnade dock att om man tar vänster istället för höger när man kommer ut på landsvägen från hans uppfart så är det asfalt i 1km, sen är det ca 300-400km grusvägar och skog, "and nobody around to hear you screem". Det bor 3 milj. människor i Oregon, hälften av dem i Portland och staten är ungefär lika stor som Spanien. Mmmm, lebensraum :-)

2 kommentarer:

  1. Det där sista fick mig direkt att få gåshud då jag omedelbart kopplade vildmarken utanför Renés till detta:
    http://www.youtube.com/watch?v=pRUGvArWXLk

    SvaraRadera
  2. Gissa varför det bor så få i Oregon. Kan det bero på den årliga nederbördsmängden som gör att dom som bor där känns igen på att dom har simhud mellan tårna Dock inte mellan stortårna.

    SvaraRadera