söndag 20 september 2009

Partempotaktik

Nu har vi enats om taktiken för dagens lopp.

Vi börjar lugnt och tar ca 1min långa förningar första milen. Mellan 10 och 30km försöker vi lägga oss på nära vår maxfart och satsa på att ta ca 30s långa förningar. Vid 32km går vi in i ett ca 10km långt parti som går upp och ner hela tiden. Där ska vi satsa på att jag kör mest uppför och Jens-Erik mest utför. Detta innebär ca 2-3min långa förningar för mig, men där Jens-Erik också måste arbeta hårt mot graviationen. Hans förningar blir upp till 1min långa men där jag får rejäl vila eftersom det är väldigt lätt att ligga på rulle utför. Anledningen till denna taktik är att vi tror att jag har bättre tröskeluthållighet och han har bättre toppfart. Sista 10km får vi se hur vi mår relativt till varandra och justera arbetsbelastningen därefter...

1 kommentar:

  1. Bra kört i Frankrike! Lite surt att vara 4 sec från pallen?

    SvaraRadera