lördag 12 september 2009

Chrono Champenois

Just nu är jag i Frankrike, närmare bestämt i Reims. Imorgon är det Chrono Champenois, vilket är något så ovanligt som ett tempolopp utanför ett etapplopp eller mästerskap. Känns nästan lite löjligt att flyga till ett lopp som är 33km. Kan bara föreställa mig hur urfjantiga 100m-löpare måste känna sig...

Banan är en riktigt bra tempobana. Öppna fält som tillåter rejält med vind och det ska blåsa 18km/h imorgon. Långa rakor men även knixiga avsnitt inne i byar. Mestadels platt, men även lite böljande vägar och någon lagom backe mot slutet.


Fick för mig att gå "all in" när jag stod i duschen och rakade armarna. Jag går ut som nr. 4 kl 15:36. Avdelningen för komiska namn kan nu även lägga till Pippa Handley, hon startar kl. 14:50. Usch, jag tycker det är lite för roligt för att snart vara 31 år!

Nu sitter jag här på mitt Campanille hotellrum och bloggar, men ska nog hinna tejpa in lite vajerhöljen och klämma ett avsnitt av Californication innan jag somnar :-)

3 kommentarer:

  1. Kan upplysa om att "laag" humor inte noedvaendigtvis aer en aaldersbetingad egenskap...Snarare blir det vaerre. Se daer har du ngt att se fram emot ;-)

    Haelsar veteran fraan Chicago

    SvaraRadera
  2. Missa inte ett besök i katedralen!

    SvaraRadera
  3. Lycka till och se nu till och kör uta h-vete!

    SvaraRadera