tisdag 22 september 2009

VM-banan

Idag avverkades tre varv på VM-banan. En trevlig bekantskap, men rätt slätstruken, inget att hetsa upp sig något nämnvärt för. Inga komplicerade kurvor, ingen extremt dålig väg eller andra hinder. Det enda som krävde lite fundering var om jag skulle ha framväxel eller ej på loppet. Enda backen på banan är i alla fall så tuff att när jag gasade på (1:39min med 520W) en gång så hamnade jag en bit neråt 60 i kadens på 53-21. Har i alla fall bestämt mig för att köra utan framväxel (färre saker som kan krångla och ett vajerhölje mindre som flaxar i vinden) eftersom sträckan där det blir lite tungtrampat ändå bara är dryga 100m... och jag kan ju alltid kasta upp kedjan på 23:an bak, även om det då blir en trist vinkel på kedjan!

Har med mig två tempocyklar ner, en tävlingscykel och en reservcykel. Tack vare Klas och Henrics vård är de nu i det bästa skick de någonsin varit i :-)

Fick även en rejäl massage av Andreas igår och idag. Framförallt får han knåda sätet eftersom det tar en del stryk då de musklerna både sträcks ut och får jobba hårt när man sitter i tempoställning. Skinkorna kallas förresten för "ballarna" på danska. Ni kan tro att jag blev lite fundersam i våras när en dansk massör frågade om jag även ville ha lite massage på "ballarna". Jag avböjde vänligt men bestämt, eftersom han inte var så attraktiv, men vi redde till slut ut "missförståndet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar