söndag 11 oktober 2009

Planerad comeback

Idag har vi gjort San Francisco. En amerikansk stad som jag faktiskt tror att jag skulle kunna tänka mig att bo i. Skön stämning, snygga hus och trevligt kuperad terräng. Ja, just kuperingen är lite av ett mysterium, varför kom de på att de skulle bygga en stor stad i en svinbrant backe?

Lombard Streets korta sträcka med serpentiner är ett välkänt turistmål och har även använts i samband med ett gäng cykeltävlingar.


Den här bron behöver väl ingen närmare presentation. Bilden är tagen från Baker Beach och jag har bestämt att om jag någon gång flyttar hit ska jag bo i Baker Beach Apartments!


Har inte rört en cykel sen jag gick i mål på Tour de Gevaudan den 27:e spetember. Imorgon blir det dock comeback på cykelsadeln i San Francisco. Har hyrt en Fuji-racer och ska bli guidad runt på de mytomspunna vägarna i Marin County. Liza är kompis med min f.d. sportdirektör Rene och hon har utlovat en tre timmar lång tur med fantastiska utsikter :-)


Igår var vi förresten på Monterey Bay Aquarium. De fräckaste djuren var nog sjöhästarna... vilka märkliga, men ack så vackra varelser.

3 kommentarer:

  1. Keep the updates coming!

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilka härliga minnen jag fick tillbaka nu!
    Var i USA sommaren när jag skulle börja 8an och åkte runt med familjen och besökte Chicago med omnejd och SF.
    I SF så hyrde vi en Vit Mustang cab och åkte runt i. Lombard Street, Golden Gate och alla andra mysiga gator gav ett mäktig intryck i ackompanjerat av en V8.
    Missa inte Golden Gate Park, Fishermans Warf och Alcatraz nu bara.

    SF skulle jag också vilja bo i

    SvaraRadera
  3. Fredrik, jag håller med dig om att SF är en härlig stad. I alla fall var den det 1975.
    Har ni provat Cabelcar (eller vad spårvagnen heter som går uppför/nedför den branta backen) oxå?

    Hoppas solen lyser - och ni ikapp med den!!!
    Hälsar Mamman

    SvaraRadera