lördag 14 februari 2009

Absolutist

Sedan juli 2008 dricker jag inte alkohol över huvud taget. Inte för att jag låg i riskzonen att kallas alkis innan heller, men nu är det noll, zipp, zero, nada som gäller. Avhållsamheten är en del i ett vad med min gode vän syster Sjöström d.ä. Vadet gäller en resa, om någon får för sig att "nyttja" ska vi åka på solsemester och förloraren betalar. Såhär 7 månader in så kan jag inte direkt påstå att jag längtar efter en sup och känner mig segervis.

Även om jag inte direkt uppskattar smaken av varken vin, öl, whiskey, congac eller ens svalkande parasoldrinkar vid en poolkant någonstans, så kan jag däremot verkligen hänföras av vackra bilder på alkohol. Se och njut...






2 kommentarer:

  1. Oj, det här inlägget har du väl fått ganska bra betalt för? :)

    SvaraRadera
  2. Segerviss, hm? Rent statistiskt lever kvinnor längre än män, vilket borde tala till min fördel.

    SvaraRadera