söndag 8 februari 2009

Vedergällning

Jag borde inte hålla på med cykling!

Av de senaste tre distanspassen har två varit smått fiaskobetonade. Idag var det snökaos på vägarna här uppe, vilket i sig faktiskt är rätt ok eftersom man får sladda runt lite och känna sig som 12 bast igen. Dessvärre brukar kassetten i bak bli full med snö och göra att växlarna hoppar. En gammal beprövad lösning för att få bort all snö i kassetten är...



Tror dock inte att min cykel uppskattade att bli skändad på det här sättet. Något senare åkte jag omkull i snön och då fick hojen nog! Den begick myteri genom att offra en del av sig själv...


Det tog 1:45h att cykla hem med bara en fungerande pedal. Det var trixigt nog att cykla idag och det blev inte lättare när ena foten halkade av pedalen stup i kvarten. Under dessa rådande förhållanden började en viss ilska över den mycket godtyckliga plogningen växa. Finns det någon plan för snöröjningen över huvud taget?

Har för tillfället min f.d. sambo som gäst eftersom hon genomför praktik i sin logopedutbildning här i Falun. Som ni ser har hon redan gjort sig hemmastadd...

2 kommentarer:

  1. hmmm..verkar som skidåkningen går bättre än cykel ;-))

    SvaraRadera
  2. Nu förstår jag vad som menas med att bli Pissed Off.

    SvaraRadera