tisdag 17 februari 2009

Salta killar

De få gånger det kommer snö i Danmark så saltar man bort rubbet från vägarna. Man mer eller mindre vräker ut salt. Dessvärre missar de ibland så vi var tvungna att köra en bit ut i vägen. Vissa bilister har fan ingen förståelse eller sympati över huvud taget. En gubbe körde så nära att han slog i backspegeln i en kille. Sen har gubben mage att stanna och börja gräla över backspegeln. De skällde på varandra på danska ett tag, men när gubben började putta på min lagkamrat kunde jag inte hålla mig längre. Använde den otrevligaste tonen jag kunde, pekade med hela handen och bad honom hoppa in i bilen och dra åt h-e. Han såg lite förvånad ut (troligen att bli utskälld på svenska) men gjorde som jag sa :-)

Körde alltså första passet på min nya tävlingscykel i dessa "materialförstörarförhållanden". Stackars varelse! Vi stannade vid en mack bredvid hotellet när vi kom hem och vaskade av hojarna så gott det gick. Jag hoppas mekanikern gör en grovrengöring innan första loppet på lördag.

Nu ska vi iväg och käka och sen får jag och Andreas Lindén skjuts till Kastrup.

4 kommentarer:

  1. Vill oxo ha en egen mek... Kör hårt o lycka till Fredrik!

    SvaraRadera
  2. Att ni inte tränar i en velodrom då när ni ändå är där det finns. Sitta på tävlingshojarna i saltslasket, fy fan. Bra också att du visar ledaregenskaper och ikläder dig kaptensrollen direkt!

    SvaraRadera
  3. Now we talking... Hela handen :)

    Kör hårt och visa pojkarna att det är grabbarna över 30 som bestämmer.

    Lycka till i Europa

    SvaraRadera
  4. Lycka till, cykla hårt och snyggt!

    SvaraRadera