tisdag 3 februari 2009

Cross VM de luxe

Kom hem från cross VM i Holland igår. Hade turen att få tag på biljetter till VIP-loungen (en annan person hade oturen att bli sjuk) och kunde njuta av loppen samtidigt som jag intog en grym buffé...

På väg in i VIP-tältet. Jag hade dessvärre bara plåtar till den något mindre prestigefyllda Michael Boogerd Business Tables och fick inte gå upp till övervåningens Adrie Van Der Poels Hospitality Units.

Hm, märkligt, i kön för Adrie Van Der Poel stod Michael Boogerd (näst längst till vänster) och tog emot. Uppenbarligen var han lite sur över att hans enhet var minst dyr.

Det var ett och annat företag som hade hostat upp slantar för att få vara med på kalaset.

Jag var placerad vid bord #43 av 147st. Det var ekertillverkaren Sapims bord, men jag tror att det bara var en person som satt där som jobbade på Sapim.

Jag började med ostron eftersom jag aldrig ätit det förut. Men det smakade som fisksnor så det blir nog inga fler gånger heller.

Var tvungen att ge mig ut och fraternisera med pöbeln under damernas lopp.


Jag hejade på Katie Compton från USA. Hon kämpade som en hjälte och körde med huvudet under armen och fick således stryk av hemmafavoriten Marianne Vos som vann och Hanka Kupfernagel från Deutchland.

Gav mig även ut ur värmen inne i VIP-tältet för att fota herrloppet. Så här ser en världsmästare ut "in action".

2 kommentarer:

  1. Passa dej för ostron...
    Det ligger i släkten att desserten ofter ostronen består av - ostron, nyuppspydda.
    Skulle du ändå sakna smaken, vänta till nästa förkylning. När snoret lossnar, snyt dej inte.
    Dra i dej det, blunda och njut av havets sälta.

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Du har blivit nominerad i kategorin "årets bloggkommentar"!

    SvaraRadera