fredag 22 maj 2009

Bakåfram

Ikväll när jag kom till Arlanda för att checka in i självbetjäningsautomaten fick jag meddelandet "Var vänlig kontakta personalen". Kvinnan bakom incheckningsdisken trodde först att jag skrivit in fel bokningsnummer i automaten, men så var det inte. När jag berättade att jag skulle med 20:05 flyget till Köpenhamn såg hon förbryllad ut och informerade mig att SAS inte hade något flyg till Köpenhamn kl 20:05 och inte senare ikväll heller. Vid närmare inspektion av mitt boknings-sms jag fått från danskarna upptäckte vi att de bokat flyg från Kastrup till Arlanda ikväll och Arlanda till Kastrup på söndag. Tvärt om alltså... Sweet!

Fick raskt promenera från Terminal 5 till Terminal 2 för att försöka köpa en biljett med Norwegian istället, de hade ett flyg som gick 20:15. Det löste sig med nöd och näppe. Jag var ju som vanligt inte direkt ute i jättegod tid till mitt första flyg :-)

Dagen i övrigt var soft, satsade på Café Linné istället för Café Linné. En lätt förvirrande korsning för kaffeälskare det där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar