torsdag 21 maj 2009

Vimmelkantig

Idag tog jag ett vänstervarv runt dalarnas mest kända vattendrag, Siljan. Passade på att testa klättrarbenen upp till Vidablick i Rättvik. Tryckte på nästan hela vägen vilket gjorde att jag sista halvtimmen vacklade jag in i väggen. När jag drog på 30s spurt till Falun-skylten på toppen av Gamla Berget, verkade dock kroppen fått nog. Jag blev helt snurrig i huvudet och höll på att cykla omkull direkt efteråt. Darrig, slapp och vimmelkantig rullade jag hem och havererade på soffan. Vill minnas att jag körde ett liknande pass förra våren och var helt förstörd efter det också... att man inte lär sig!


Inför en tur runt Siljan för några år sedan frågade den f.d. Falucyklisten och numera Scott-säljaren Tobbe Wallén vart vi skulle köra. Jag började beskriva vägen men blev avbruten med "du, jag har cyklat runt den sjön rätt många gånger, man tar höger eller vänstervarv, that's it"...

3 kommentarer:

  1. Grym kommentar av Tobbe! :) Jag kan tydligt höra hans dialekt när han säger det där :)

    /David E

    SvaraRadera
  2. Kanske körde du 30 sekunders spurten vid suptallen och blev vimmelkantig av ångorna!

    SvaraRadera
  3. Var du får din motivation ifrån är ofattbart...

    SvaraRadera